Kampania Google Ads niesie za sobą wiele różnych pozytywów. Najpierw trzeba ją jednak umiejętnie dobrać, a do dyspozycji zainteresowanych osób oddano kilka rodzajów wspomnianej kampanii. Co za tym idzie opłaca się z nimi dobrze zaznajomić, zapoznać się z ich mocnymi stronami, a na samym końcu dobrać idealny typ kampanii dla swojej firmy.
Jakie są rodzaje kampanii Google Ads?
Obecnie wyróżnia się cztery podstawowe rodzaje omawianej kampanii Google Ads. Są to:
- reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania (zwiększenie sprzedaży online i prosta konfiguracja),
- reklamy produktowe w Zakupach Google (zwiększenie popytu na oferowany asortyment),
- reklamy wideo w sieci YouTube (zwiększenie liczby konwersji i zachęcenie użytkowników do zakupów),
- kreacje graficzne w sieci reklamowej Google (duży zasięg i atrakcyjny odbiór).
W doborze odpowiedniego typu kampanii mniej doświadczonym osobom może pomóc oczywiście najlepsza agencja SEM, na której nie powinno się oszczędzać. Prawidłowy wybór może przynieść firmie wiele pozytywnych skutków, w tym m.in. dotarcie z reklamą do określonej grupy odbiorców o konkretnych zainteresowaniach czy też swobodny pomiar efektów.
Jak dobrać rodzaj kampanii do działalności firmy?
Dobranie idealnego rodzaju kampanii Google Ads do działalności konkretnej firmy jest uzależnione od kilku ważnych czynników:
- strategii marki,
- celów marketingowych,
- ilości czasu, jaką można poświęcić na prowadzenie danej kampanii,
- zgromadzonych środków pieniężnych.
Większe firmy z całą pewnością mogą sobie pozwolić na nieco bardziej rozbudowane ruchy marketingowe, ale nie warto się tym przejmować i robić swoje. W ostatecznym wyborze pomocni okażą się specjaliści ze świata reklamy internetowej, którym będzie można w stu procentach zaufać. Warto wcześniej sprawdzić reklama w Google cennik.
Czy warto inwestować w płatne reklamy w wyszukiwarce Google?
Nie da się ukryć, że regularne inwestowanie w płatne reklamy w wyszukiwarce Google ma bardzo duży sens, ale najpierw trzeba na to odłożyć określone środki finansowe. Takie reklamy pozwalają firmom na pozyskanie zadowalającej liczby nowych klientów, a także zwiększają rozpoznawalność konkretnej marki w sieci internetowej. Atutem reklam w wyszukiwarce jest ich elastyczność. Każda firma może je dostosować do własnych potrzeb. Zainteresowani nie muszą podpisywać żadnych umów. Wystarczy, że zdecydują się na uruchomienie wybranego typu kampanii Google Ads i skutecznie ją zasilą. W razie czego można skorzystać z pomocy profesjonalistów ze świata agencji interaktywnej.